التسجيل التعليمـــات قائمة الأعضاء التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة

العودة   منتدي مصر سات > بعيدا عن الدش والستالايت > قهوة مصر سات > نكت وطرائف 2017

إضافة رد
 
أدوات الموضوع انواع عرض الموضوع
  #1  
قديم 04-30-2014, 11:32 AM
ترتيل ترتيل غير متواجد حالياً
Senior Member
 
تاريخ التسجيل: Apr 2014
المشاركات: 1,180
افتراضي أجمل نكت مصرية للمتزوجين 2014

أجمل نكت مصرية للمتزوجين
نكت مصرية للمتزوجين
نكت للمتزوجين

خلال حفل زواج ... سأل طفل صغير أمه ... لماذا تلبس العروس فستاناً أبيض؟ فردت عليه الأم ... لأن اليوم هو أجمل يوم في حياتها ... فأخذ الصغير يفكر قليلاً ثمسألها ... ولماذا إذن يرتدي العريس بدلة سوداء؟؟؟



بينما كان الرجل وزوجته يتجولون في مول تجاري ضخم ... تاهت عنه زوجته ولم يستطيع أن يجدها وسط الزحام ... وفجأة رأى إمرأة جميلة فتقدم منها وقال لها ... هل تسمحين لي بالحديث معك ولو دقيقة واحدة ... فقالت له لماذا ...فرد عليها،، لأني بمجرد أن أتحدث إلى أي إمرأة جميلة أجد زوجتي أمامي ولا أعلم من أين تأتي



ذهب رجل إلى قسم الشرطة وهو يريد أن يتحدث مع اللص الذي اقتحم منزله أمس ليلاً والشرطة أمسكته ... فقال له الضابط سوف تأخذ فرصتك في الكلام معه أمام النيابة ... فردالرجل،، لأ إني أريد أن أسأله سؤال واحد ... كيف استطاع دخول المنزل بدون أن تستيقظ زوجتي ،،، إنني أحاول فعل ذلك منذ سنوات ودائماَ أفشل






فوائد الزوجة النكدية تجعل لسان الزوج رطبا بذكر الله -



طول اليوم يقول حسبي الله ونعم الوكيل



تساعد الزوج على غض البصر لأنه سيكره صنف الحريم



تساعد الزوج على صلة الرحم لأنه على طول الوقت عند أمه



تساعده على المحافظة على وزنه لأنها تسد نفسه عن الأكل



وبسبب قرفه منها سوف يقضي وقتاً أطول في العمل مما سيجعله ناجحاً في عمله



محققاً المثل القائل وراء كل رجل عظيم امرأة نكدية!





محشش جات له بنت قالوا: "وش بتسميها"

قال: "نوره على عمتي هياء."







اتصل واحد على زوجته وقال لها "انا ربحت مليون دولار جهزي شنطتك بسرعة"



فقالت الزوجة:" طيب احمل معاي ثياب صيف أو شتاء؟"

فرد عليها : "شيلي كل اللي تبين المهم ما ابي تصيرين بالبيت اذا رجعت"







في واحد محشش زوجوه قام الصبح قال لامه : يمه تكفين خليها تنام عندنا بكرة بعد






نكت متزوجين محششين






-زوج قال لزوجته: أبي كلمة حلوه قالت:طحينية قال أبي كلمة تهزني..قالت: مرجيحة







سكران رجع للبيت متأخر فتحت له زوجته عطاها كف وقال: ماشاء الله توك جايه؟؟







سكران أهدته بنت ببغاء وأتصلت عليه تسأله عن

الهديه . قالها: عادي مثل طعم الدجاج








فيه واحد قال لزوجته : انا حلمت اني لابس بدلة لونها بني فاتح وجالس في مكان فيه عشب قالتله : تفسير الحلم ..... انك ثور الله في برسيمه





واحد ماشى مع خطيبته وأخر انسجام فقالها "عارفة أية هو الحب وأية الجواز؟" قالته "لا " ‏قالها: "الحب زى النجوم الجميلة اللى فى السماء"

قالتله"طب والجواز؟" قالها:"دى الحفرة اللى ‏واحنا بنبص على النجوم بنقع فيها.."




واحد متجوز وقاعد في البيت وبيبص كتير في عقد الزواج، مراته قالت له: "بتبص في عقد الزواج ‏ليه يا حبيبي؟" قالها: "مش عارف يا حياتي المأذون كتب تاريخ انتهاء العقد فين.




‏ واحد نشر في إعلانات مبوبة :مطلوب زوجة!!! تاني يوم جاله 100 جواب فيهم نفس الرد: تاخد ‏بتاعتي؟؟




واحد قاعد في أمان الله بيقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة فوق دماغه .. ‏طرررررخ!!! الزوج: "فيه ايه يا بنت الحلال؟ ليه كدا؟؟؟"

الزوجه:"ايه الورقه اللي في جيب بدلتك ومكتوب عليها "سوسو"؟؟" الزوج: "يا بنت الحلال، ده ‏أسم الحصان اللى بنشجعه في السباق!" الزوجه صدقته وراحت لحالها... بعد اسبوع،الزوج قاعد في ‏أمان الله يقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة على راسه !! الزوج: "خير يابنت ‏الحلال في ايه تاني؟؟" الزوجه:"حصانك على التليفون




مرة واحدة قالت لجوزها "إهدى حبيبى كدة وأرجع زى زمان"، الراجل طلقها و رجع لأيام العذوبية




مدرس رياضيات اتجوز مدرسة رياضيات خلفو ولد شبه منحرف وبنت دايره على حل شعرها




واحد بيقول لمراته ... انا النهاردة عايز رومانسية فى البيت ...

راحت الزوجة سألت امها : يعنى ايه رومانسية ؟؟ الام : مش عارفة بس احتياطى إنقعى الرز




واحده وحشه بتقول لجوزها بكره عيد ميلادى . قالها هنقف دقيقتين حداد




مره واحده بتقول لجوزها "تصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم جوازنا" قالها "هى لسه الكوابيس دى ‏بتجيلك؟"




‏ مرة واحد قال لصاحبه "عاوز أعمل لمراتي مفاجأة فى عيد جوازنا" صاحبه قالوا هتعمل إيه؟" ‏قالوا "هوديها الصين" قالوا "يا راجل فى عيد جوازكوا العاشر توديها الصين، أومال فى عيد ‏جوازكوا الخمسة وعشرين هتعمل ايه؟" فقالوا "هروح اخدها"




مرة دكتور دخل عنبر فى سراية المجانين لقى واحد بيخبط دماغة فى الحيطة

سأل الممرضة ماله ده ‏؟ قالت أصله كان بيحب واحدة ومتجوزهاش ..

دخل العنبر الى بعده لقى واحد بيضرب نفسة ‏بالشبشب قالها وده ماله قالتله اصل ده الى اتجوزها‏ ؟؟




واحد بيقول لخطيبته لما ازمرلك انزلي قالتله هو انت اشتريت سيارة قالها لأ اشتريت زامور




الرجل: أنا عايز حاجه تهدي أعصابي يا أستاذ!!ش

المحامي: لكن أنا محامي مش دكتور..

الرجل: عارف...ما أنا عايز أطلق مراتي
رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd. TranZ By Almuhajir


الساعة الآن 06:24 PM